Video ZDARMA !!!X
Video na téma zdraví zubů

Stáhnete si zdarma video Evy Hájkové na téma ústní mikrobiom a zdraví zubů.

Zadejte prosím emailovou adresu, pro odeslání videa zdarma.


videoFree

K objednávce nad 2500 KČ DOPRAVA ZDARMA

Populární příspěvky

Jsme „v tom“ s Vámi – Průvodce těhotenstvím nejen pro těhotné - III. trimestr

Jsme „v tom“ s Vámi – Průvodce těhotenstvím nejen pro těhotné - III. trimestr

Kategorie: Různé

Ať už se nacházíte v období plánování miminka, nebo jste již v očekávání, připravili jsme si pro vás ve spolupráci s našimi odborníky pětidílnou sérii užitečných článků, které vám usnadní a zpříjemní tuto úžasnou a neopakovatelnou etapu vašeho života. Postupně se zaměříme na těchto pět období:

  1. Období před početím miminka
  2. Období 1. trimestru
  3. Období 2. trimestru
  4. Období 3. trimestru
  5. Šestinedělí

Období III. trimestru – Pozoruhodné období růstu a vývoje miminka

Je to tady, blížíte se do finále! Dvě třetiny těhotenství máte již za sebou a poslední tři měsíce před sebou. V předchozích článcích jste se mohli dočíst o tom, jak se připravit na těhotenství, jaké potraviny a doplňky stravy rozhodně zařadit do svého jídelníčku, ale také jak dbát na svou psychickou a spánkovou hygienu. Dnes se zaměříme na fyzické změny, které ve větší či menší míře potkají každou nastávající maminku, a posuneme se zase o krůček dál k prvnímu objetí vašeho vytouženého miminka.

Třetí trimestr, od 28. do 40. týdne těhotenství, je v růstu a vývoji dítěte pozoruhodným obdobím. Miminku se formuluje svalová a tuková tkáň, takže nastávající maminky mohou očekávat vyšší nárůst hmotnosti. Na počátku tohoto trimestru váží miminko necelé kilo a měří úctyhodných 22 centimetrů. Do konce 40. týdne vyroste přibližně o dalších 25 cm.

A jak se dále vyvíjí vaše miminko?

Třetí trimestr se nese ve znamení vývoje mozku dítěte. Ten se výrazně zvětšuje a začíná reagovat na zvukové vjemy kolem sebe. Dochází k rozvoji šedé mozkové kůry, vytváří se mozkové a nervové obaly. Stejně jako v dospělosti, tak i ve vyvíjejícím se mozku miminka se nachází vysoké množství omega 3 mastných kyselin, přesněji DHA (kyselina dokosahexaenová), podporující jeho správný vývoj. V návaznosti na tuto skutečnost bychom měli dbát na vyšší příjem omega 3 nenasycených kyselin. Ty můžeme čerpat z doplňků stravy z tresčích jater, obsahujících kvalitní, prověřené zdroje bez těžkých kovů. Dalším zdrojem mohou být produkty s obsahem mořských řas nebo krilu.

V tomto období začíná plod reagovat jako „opravdové“ miminko. Rozvíjí se jeho smysly, plně vnímá podněty ve vašem okolí. Rozezná hlas maminky a tatínka, tříbí svůj hmat, čich, zrak a chuť, a to právě díky plodové vodě, kterou pije. Popíjení plodové vody následně aktivuje činnost ledvin, které se tím připravují na svou další detoxikační činnost. Miminko se pomalu otáčí hlavičkou dolů a připravuje se na cestu na svět…

A co maminka?

Souhrn níže uvedených fyzických změn, častější únava i nervozita spojená s blížícím se porodem se mohou podepsat na vaší náladě. Proto doporučujeme připravit na toto náročnější období i vašeho partnera.

Otoky. V tomto období se mohou objevovat otoky, způsobené rostoucí dělohou a tlakem miminka na žíly vedoucí krev z dolních končetin k srdci. Pomohou vám studené obklady a odpočinek. Odborníci doporučují aktivní odpočinek ve formě chůze, nebo polehávat s nataženýma nohama ve vodorovné poloze, podloženýma polštářem.

Rostoucí bříško. Větší bříško způsobuje fyzický diskomfort ve více směrech. Hůře se vám bude hledat vhodná poloha ve spánku, častěji si budete muset odskočit, bouchnutí do žeber se stane dalším častějším a bolestivějším průvodním jevem tohoto trimestru. Těžiště vašeho těla se díky stále většímu bříšku posune, takže si můžete připadat nemotorně. I největší milovnice podpatků je v tomto období rády odloží do botníku.

Pálení žáhy. I v tomto období se u žen může vyskytovat časté pálení žáhy, na které jsme se zaměřili v předchozím článku. Tak se neváhejte mrknout.

To chce klid!

Maminky, zpomalte a nebuďte na sebe tak náročné. Využijte příležitosti, že miminko ještě není na světě, a zaměřte se na sebe a na svůj komfort. Kdykoli to bude možné, požádejte o pomoc přátele nebo členy rodiny. Pokud to počasí dovolí, vyjděte si na lehkou procházku. Čerstvý vzduch vám dodá energii, rozproudí krev a uleví od nepříjemných bolestí či ztuhlosti těla. Využijte cvičení pro těhotné, kde vás naučí protahovací cviky. Dopřejte si meditaci i poslech uklidňující hudby. Připravujte se na porod, vybírejte jméno, nakupujte oblečení, zvelebujte si svůj domov. Uvědomte si jedinečnost této chvíle. Vaše dítě roste a vy stále intenzivněji cítíte jeho pohyby. Je to úžasné období, takže se snažte odpočívat a užívat si to.

Zdravě hravě

Nezapomínejte na kvalitní stravu a zdravý životní styl! Stále platí již zmíněné zásady detoxikace a zdravého kvalitního stravování včetně doplnění základních mikronutrientů. Ty (a mnoho dalšího!) najdete v těhotenských balíčcích, které pro vás sestavily dvě maminky a odbornice, Eva Hájková s Lenkou Ptáčníkovou. Pro třetí trimestr doporučujeme tento speciální balíček, který zajistí vám i vašemu miminku vše potřebné.

Na závěr ještě pár rychlých rad. Jezte vyváženě, pravidelně, kvalitně. Vyvarujte se zpracovaným potravinám s rafinovanými tuky a vysokým glykemickým indexem, o kterém jsme se detailně rozepsaly v tomto článku.

Článek pro vás sepsaly Alena a Kristýna z Puravie

86 Zobrazení
Líbilo se